Je nutné nainstalovat Flash player

Starostové z Kraslicka jednali o stavu silnic s náměstkem hejtmanky pro dopravu



foto 3.JPG

Jednání předcházel tříhodinový výjezd náměstka hejtmanky Martina Hurajčíka do terénu  v doprovodu starostů po mikroregionu Kraslicka. Této první části se zúčastnili i zástupci Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje – technický náměstek Petr Šťovíček a správní náměstkyně  Martina Svojtková. Tématem byl neuspokojivý stav krajských silnic nižších tříd, snaha demonstrovat nespokojenost obyvatel Kraslicka s rozbitými vozovkami a přesvědčit zodpovědné orgány, aby při plánování velkoplošných oprav věnovaly mikroregionu větší pozornost. 

 

Největší část jednání věnovali starostové problému lesnických společností, které se svými těžkými nákladními auty naloženými dřevem ničí místní komunikace. Starosta Přebuzi Martin Bruoth chápe, že Karlovarský kraj nemá dost peněz na opravy všech silnic. Vyčítá ale kraji, že nepečuje řádně o svěřený majetek – o vozovky. Silnice, které bylo ještě nedávno možné nouzově záplatovat, se zničené po těžbě dřeva dají už jen zbrousit a položit znovu. Vadí mu také, že auta svozových společností při nakládání dřeva beztrestně blokují silnice.

 

Podle náměstka hejtmanky Hurajčíka jde o záležitost, kterou nevyřeší kraj na své úrovni. Problém je třeba přenést například prostřednictvím poslanců na vládní úroveň. Doporučuje také volat v takových případech Policii ČR a zdokumentované případy poslat Krajskému úřadu Karlovarského kraje. Ten si vyžádá informace i z ostatních obcí s rozšířenou působností a začne se stížnostmi seriózně zabývat. Buď budou lesnické společnosti na opravy poničených cest přispívat, nebo by po nich neměly jezdit. Martinu Hurajčíkovi ale zatím od obcí chybí v tomto smyslu zpětná vazba.

 

Starostové si nejsou jistí, kdo má nést zodpovědnost – zda Lesy ČR, které porost k těžbě prodávají, nebo v konečném důsledku soukromé těžařské firmy. Podle úvah některých starostů by firmy ve smlouvách měly mít vyjmenované povolené svozové trasy a obce by o těchto trasách a svozových časech měly být předem informovány. Náměstek hejtmanky souhlasí, je třeba zavést jasná pravidla. Starosta Bublavy Igor Jirsík konstatoval, že svozové firmy vozí nelegálně dřevo i přes bublavský turistický hraniční přechod. Přebuzský starosta Martin Bruoth upozornil, že jde jen o začátek problému, protože těžba dřeva v této části Krušných hor se bude postupně rozšiřovat.

 

Karlovarský kraj má na opravy rozsáhlé sítě 1800 kilometrů silnic ročně jen asi 70 mil. Kč a od státu dostal na tyto účely letos jen 112 místo očekávaných 130 milionů Kč. Otázkou podle M. Hurajčíka je, jak přinutit lesnické společnosti, aby daly silnice do původního stavu nebo aby na rekonstrukce přispívaly. Starostové navrhují, aby kraj požádal Policii ČR o zvýšený dohled. M. Hurajčík nechá zpracovat metodiku, jak by měl kraj v této souvislosti řešit v odvolacím řízení přestupky. V některých úsecích je podle něho možné se souhlasem policie nainstalovat pevné fyzické zábrany, aby tudy dlouhé těžké kamiony se dřevem neprojely.


Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

logo smok 9 listu[1].png

Logo DSMOK

 

Dotace ESF.jpg

 

Projekt OPŽP.png

 

DOTACE KK 2021.png